2. Warunki składania reklamacji

2.1. Osoba fizyczna, która nie jest zaangażowana w działalność gospodarczą i zawodową (zwaną dalej Konsumentem), ma prawo do złożenia reklamacji do Aero Motors OÜ w ciągu 2 (dwóch) lat od daty dostawy towaru jeżeli towar jest niezgodny z warunkami umowy (wadliwy). Roszczenie należy złożyć niezwłocznie, ale nie później niż w ciągu 2 (dwóch) miesięcy od wykrycia wady. Jeśli wada zostanie wykryta, Konsument musi podjąć uzasadnione środki w celu zachowania i ochrony produktu, w tym nieużywania wadliwego produktu, jeśli użycie produktu pogarsza go stan.

2.2. W przypadku osób prawnych, Aero Motors OÜ nie ponosi odpowiedzialności za wadę produktu, jeżeli Konsument działający w swojej działalności gospodarczej lub zawodowej nie powiadomił Aero Motors OÜ o wadzie natychmiast po jej się pojawieniu.

2.3. Kupujący może złożyć skargę za naruszenie umowy w formie bezpłatnej na adres podany w dokumencie zakupu Aero Motors OÜ lub pocztą elektroniczną na adres [email protected] lub dzwoniąc na numer obsługi klienta Pon-Piąt +48 22 300 38 77. Aero Motors OÜ odpowiada na skargę w tym samym formularzu i informuje Konsumenta o możliwym rozwiązaniu w ciągu 14 dni.

2.4. Nabywca zachowa dokumentację zakupu (faktura, umowa itp.), która dowodzi, że produkt został zakupiony w sklepie internetowym Aero Motors OÜ jako podstawę do składania skarg i rozwiązywania kolejnych problemów. Bez dowodu sprzedaży Aero Motors OÜ może nie rozwiązać problemu.

2.5. Aero Motors OÜ nie ponosi odpowiedzialności za niezgodność produktu, jeśli Konsument wiedział lub powinien był wiedzieć o braku zgodności produktu w momencie podpisywania umowy.

2.6. Jeśli produkt nie jest zgodny z warunkami umowy, Konsument może zażądać od Aero Motors OÜ naprawy lub wymiany produktu, jeśli jest to możliwe i nie powoduje nieuzasadnionych kosztów lub niedogodności dla Aero Motors OÜ poprzez zastosowanie innych środków prawnych, biorąc pod uwagę, między innymi, wartość sprawy oraz zdolność Konsument do uzyskania zakontraktowanego produktu bez znaczących niedogodności gdzie indziej. Aero Motors OÜ może zastąpić produkt produktem zgodnym z umową.

2.7. Aero Motors OÜ nie ponosi odpowiedzialności za takie wady, które wystąpiły:

2.7.1. z powodu działań niezgodnych z prawem lub niedbałych; 

2.7.2. z powodu niewłaściwego lub niewłaściwego użytkowania produktu; 

2.7.3. z powodu niewłaściwego przechowywania produktu;

2.7.4. z powodu naturalnego zużycie produktu podczas normalnego użytkowania;

2.7.5. z powodu naturalnego fizyczne zużycie produktu podczas krótkiego okresu użytkowania, jeśli produkt jest konsumowany ze znacznie większą intensywnością niż można oczekiwać od przedsiębiorcy;

2.7.6. z powodu nieprawidłowej instalacji i regulacji produktu, jeśli produkt został zainstalowany w warsztacie, w którym nie było odpowiednich narzędzi do zainstalowania produktu lub jeśli produkt został zainstalowany przez osobę, która nie posiadała wystarczającej wiedzy lub kwalifikacji do zainstalowania produktu;

2.7.7. z powodu nieodpowiedniej konserwacji;

2.7.8. w wyniku wypadku drogowego;

2.7.9. w wyniku szkolenia, wyścigi samochodowej, wyścigi, wycieczki terenowej lub podobnego;

2.7.10. w przypadku używania produktu w bardziej złożonym środowisku (w tym nadmierne zapylenie, zbyt wysoka lub niska temperatura lub wilgotność, niski lub nadmierny smar);

2.7.11. w przypadku podłączania produktu do niezatwierdzonego urządzenia diagnostycznego;

2.7.12. w przypadku użycia niecertyfikowanych ulepszeń lub komponentów innych firm.

2.8. Aero Motors OÜ polega na ekspertyzie (diagnostyce) przeprowadzanej przez upoważnionego przedstawiciela producenta w celu ustalenia odpowiedzialności. Jeśli w wyniku badania okaże się, że wady są spowodowane wyżej wymienionymi czynnikami, ale naprawa produktu jest możliwa, Nabywca będzie mógł zamówić naprawę.

2.9. Opłata za badanie (diagnostyka) przeprowadzana na urządzeniu jest płacona przez Konsumenta, ponieważ Aero Motors OÜ nie ponosi odpowiedzialności za usunięcie wady stwierdzonej w urządzeniu, jeśli naprawa urządzenia nie jest możliwa. Konsument płaci również opłatę ekspercką, ponieważ produkt nie został uznany za wadliwy w wyniku badania (diagnostyki) oraz urządzenie spełnia wymagania techniczne producenta.

2.10. Jeśli Konsument nie zgadza się ze stanowiskiem Aero Motors OÜ, udowodni, że:

2.11. jest to wada (niezgodność z warunkami umowy);

2.12. w momencie dostawy wystąpił niedobór lub inna przyczyna;

2.13. za defekt odpowiada Aero Motors OÜ.

2.14. Jeśli Aero Motors OÜ zastąpi wadliwy produkt nowym produktem, może zażądać od Konsumenta zwrotu wadliwego produktu.

2.15. Jeżeli w wyniku oceny eksperta lub w inny sposób Aero Motors OÜ nie ponosi odpowiedzialności za wadę produktu, Aero Motors OÜ nie ma obowiązku wymiany, naprawy lub rekompensaty za szkody.

2.16. W każdym przypadku odpowiedzialność Aero Motors OÜ ogranicza się do odszkodowania za bezpośrednie szkody majątkowe, Aero Motors OÜ odpowiada za szkodę niematerialną i utratę zysku. Kwota odszkodowania wypłacona przez Aero Motors OÜ nie może w żadnym wypadku przekroczyć kwoty zapłaconej za produkt.

2.17. Prawo do wniesienia roszczenia nie obejmuje szkód poniesionych w trakcie transportu po dostarczeniu produktu Konsumentowi.

2.18. Przy rozwiązywaniu wady produktu Kupujący i Aero Motors OÜ postępują zgodnie z warunkami zgłaszania roszczeń, które stanowią integralną część transakcji sprzedaży i są dostępne dla Konsumenta na stronie internetowej Aero Motors OÜ.